2011. június 25., szombat

Jammelés


...na de nem úgy, hanem ez most befőzést, egész pontosan dzsembefőzést akar jelenteni. Nem recepteket írok most (bár az is jön egy pár a következő posztokban), hanem csak életjelet adok magamról itt a blogon is, így egy hét elmúltával.
Kissé eltűntem (tudjátok, mint szürke szamár...), mert a héten, egyrészről olyan voltam, mint a Chemotoxos légy... Bár hétfőn ez annál kicsit durvább is volt, mert konkrétan lábra sem tudtam állni, és sem egy korty víz, sem étel nem ment le a torkomon, egész nap csak aludtam összekucorodva, mint akit lelőttek. Ehhez képest másnap - felbátorodván azon, hogy lábra tudok állni -, elhoztam anyukáméktól 1-1 láda meggyet és cseresznyét, hogy feldolgozzam. Konkrétan 13 hatalmas ládával állítottak haza hétfőn a telekről. Gyönyörűséges meteor meggy és sötétre érett, finom cseresznye. És még apukám azt mondta, idén nem lesz olyan sok gyümölcs. Nah jah... :) És még nincs vége, ha jól értettem. Szóval az én 1-1 ládám, igen kevés segítség volt anyukámnak a feldolgozásában, de azért valamit remélem csak ért. Szóval felhúztam magamra a speckó, kis vékony gumikesztyűt (neeem, eszem ágában nem volt nekiállni a meteor meggynek nélküle... tudjátok az mit jelentett volna???:D)és kisebb-nagyobb megszakításokkal, meg szédelgéssel vegyítve, szerdáig ezekkel munkálkodtam. A gyümölcsök egy elenyésző része ment a fagyasztóba. De készült pl. (házi) kókusztejes cseresznyekrémleves, ill. hogy a kiáztatott kókuszt felhasználjam, kókuszos-cseresznyés-meggyes rétes is. A maradékból pedig dzsemeket készítettem. Sima most nem is készült, mert tudtam, anyu úgyis csak olyat tesz el. Gondoltam én megint megbolondítom pár extrával. És én modern háziasszony módjára, nem a hosszas főzőcskézést választottam, hanem a dzsemfixeket, némi gyümölcscukrot ill. nádcukrot, na meg friss citromot (a citromsav helyett ). Összesen 13 kisebb-nagyobb üveg lett végül:
Rózsaborsos cseresznye (simán, mozsárban összetört rózsaborsot adtam a gyümölcshöz a főzés alatt)
Étcsokis meggy-cseresznye (egyszerűen hozzákevertem a megolvasztott étcsokoládét a kész dzsemhez)
Fűszeres meggy-cseresznye (klasszikusokkal, mint fahéj, szegfűszeg, vanília)
"Marcipános" cseresznye (kezem ügyébe akadt a kis mandula aromás üveg, gondoltam löttyintek bele egy kicsit, és tök finom lett)

3 megjegyzés:

Navacica írta...

Baromi jól hangzik :D

Raindrop írta...

Mennyire jók lettek ezek. :)
Mind ízben, mint fotóilag nagyon jó az egész.

Ildinyó írta...

Navacica
Köszönöm! Örülök, hogy tetszik! :))

Raindrop
Nagyon köszönöm! Úgy örülök, hogy tetszik! :)
A fotókon pedig épp a napokban (is) bosszankodtam, hogy egyszerűen nem tudok olyat összehozni, amivel elégedett lennék... Egyszerűen borszasztóak a fényviszonyok mindig (vagy túl sok, vagy túl kevés és nem is szép fények az ételekhez), ill. rá kellett hogy jöjjek, hogy a fotómasinám is teljesen mást ad vissza, mint amit látok a kijelzőn... Pedig most nincs pénz egy komolyabb gépre, másik lakásra, meg fotóstudióra meg végképp nincs... :D :D Addig meg trükközök az ingyenes fotószerkesztőkkel... :)))