2013. április 2., kedd

Mogyorós, újhagymás reteklevél pesto


Hogy a húsvétra vett retek levele se vesszen kárba, készítettem belőle pesztót. Ha eddig még nem próbáltátok esetleg, akkor most itt az ideje, hogy megkóstoljátok, mert nagyon finom. Ajánlom sült húsokhoz, halakhoz, zöldségekhez. Nagyon finom pl. vékony csíkokra gyalult, serpenyőben kissé átpirított cukkinihez keverve (ekkor lehet egy pici vizet is hozzáadni, hogy ne legyen túl tömény), majd natúr sült csirkemellel, sült hallal tálalva. Másik Felem most az utolsó fotón látható gnocchival kapta (itt a főzőléből adtam egy kicsit hozzá, hogy hígítsam a mártást).


Hozzávalók 1 kisebb üvegnyi adaghoz:
  • 2-3 csomag retek levele
  • 1 csomag újhagyma zöld része
  • 3 evőkanál őrölt mogyoró
  • 2 evőkanál őrölt mandula
  • frissen őrölt bors
  • olívaolaj
A fentieket késes aprítóba tettem és elkezdtem turmixolni. Annyi olajat adtam hozzá, amivel krémes állagot kaptam. Üvegbe kanalaztam, majd hűtőbe téve tároltam.





Nincsenek megjegyzések: