2011. június 1., szerda

Újburgonya-zöld spárga-tonhal-szardella-újhagyma-paradicsom...


... plusz még pár hozzávaló és remek saláta lesz belőle... Mit remek... Isteni! Csak tömören ennyi... Próbáljátok ki, csak ennyit mondhatok! Mostanában rászoktam ezekre a... nem is tudom, talán leginkább salátához hasonlítható - bár annál sokkal, de sokkal laktatóbb, azért mégis könnyed - ételekre. Így nyáresti ebédekre nagyszerűek. És persze előre is elkészíthető. Langyosan és hidegen egyaránt finom szerintem.

 Hozzávalók kb. 4 főre:
  • kb. 1 kg újburgonya megsikálva, kisebb hasábokra vágva
  • olívaolaj
  • tengeri só, frissen őrölt bors
  • 500 g zöld spárga, végei levágva, kisebb darabokra felvágva
  • 1 konzerv tonhalfilé szeletek (nem olajos, saját lében eltett)
  • 1 szerdellakonzerv
  • kb. 3 nagyobb szem paradicsom, nagyobb kockákra vágva (vagy jó pár koktélparadicsom, félbe vágva)
  • 3-4 szál újhagyma (vagy lilahagyma is lehet), felkarikázva
  • kisebb csokor petrezselyem apróra vágva
  • pár levél bazsalikom a díszítéshez
  • frissen facsart citromlé
A sütőt előmelegítem; én légkeverésen 180 fokra. Egy sütőpapírral bélelt tepsiben egyenletesen elrendezem a burgonyákat, meglocsolom kevés olajjal, sózom, borsozom, majd az előmelegített sütőben puhára/ aranysárgára sütöm. A feldarabolt spárgákat egy teflonos serpenyőben, zsiradék nélkül, kicsit megsózva megsütöm minden oldalukon (nem kell teljesen puhára). Végül a kisült burgonyát, a spárgát, és a fenti hozzávalókat óvatosan összekeverem (nah ez nekem sosem jön össze rendesen, mindig összemancsolom az egészet), majd ízesítem még szükség szerint sóval, borssal, olívaolajjal, citromlével és bazsalikommal.
Tehetünk még hozzá pl. fekete olajbogyót, kapribogyót is ízlés szerint.

2 megjegyzés:

Raindrop írta...

A legjobb zöldséges recepteket nálad és nanánál látom!
Múlt héten már hoztam a kis füzetem, és kiírtam jópárat, itt a zöldségezés ideje, kell a vitamin. :D
Gyönyörű színek, csak úgy eteti magát! :)

Ildinyó írta...

Bianka
Igen, tényleg! :D

Raindrop
Húúú hát nagyon szépen köszönöm! :o Most tisztára zavarba jöttem! :))) Nagyon-nagyon örülök, hogy tetszenek!!! :))