2011. február 11., péntek

Mandulakrémes torta


Február 1.-jén drága Csöppségem immáron betöltötte a 3. életévét. Igazi kis cserfes, csalafinta, már nem is olyan csöpp, csodafiúcska lett. Hétvégén ültünk lakomát ez alkalomból, no meg abból is, hogy másik két nővérem egy-egy gyerkőce is februárban ünnepli a szülinapját. Így volt nagy családi banzáj... Amire legnagyobb bánatomra, nem tudtam csak késő du. bekapcsolódni, mert olyan szinten rossz állapotban voltam, hogy menni is alig bírtam... Így sajnos az ottlétem is leginkább abból állt, hogy feküdtem... Szerencsére a torta már pénteken elkészült, így nem kellett ezen aggódnom legalább szombaton, hogy nem tudtam befejezni. Igaz, még szerettem volna díszítgetni itt-ott egy kicsit, de a többieknek így is nagyon tetszett. A torta maga egy kakaós, kevert tésztából készült lapból és mandulából készült krémből állt. Ezt vontam be, ill. díszítettem végül hamis marcipánnal. Persze készülhetett volna egy sokkal egészségesebb, no cukor, no fehérliszt típusú stb. édesség. De miután úgy gondolom, amúgy is túl szigorú vagyok ezen a téren (értsd nagyon nem adunk neki édességeket, meg ilyesmi), úgy gondoltam a szülinapján legalább legyen egy ilyen igazi hedonista torta. Mert megérdemli! :) 


Tortalap
Hozzávalók (25 cm-es tortaformához):
  • 300 g liszt (egy része lehet ennek is őrölt mandula, legjobb ha az héjas, de ekkor valamivel kevesebb zsiradékra lesz szükségünk, hogy ne legyen nehéz a tészta)
  • 1 púpos teáskanál sütőpor
  • 1/2 teáskanál szódabikarbóna
  • nagy csipet só, na meg szeretet :)
  • 2-3 evőkanál kakaópor (cukrozatlan)
  • 280 g cukor
  • 300 g puha vaj
  • 3 tojás
  • 200 g tejföl
Mandulakrém
Hozzávalók:
  • 200 g őrölt mandula (héj nélküli, hogy szép világos maradjon a krém)
  • kb. 7-8 evőkanál cukor
  • 800 ml Ráma Creme főzőkrém (szerintem helyettesíthető tejszínnel és még keményítővel)
  • 2 púpos evőkanál étkezési keményítő (ha sima tejszínt vagy zsíros tejet használunk, akkor legalább 3-4 evőkanálra lesz szükség)
  • pár csepp színtelen mandulaaroma (tényleg csak pár csepp az íz megerősítése miatt)
  • 300 ml habtejszín
  • 1 csomag Zselatin Fix 
A bevonáshoz és a díszítéshez: hamis marcipán. A színezéshez kakaóport használtam.

A tortalap elkészítése:
A sütőt melegítsük elő 180 fokra (én az utolsó 20 percben, 170 fokon, légkeverésen sütöttem). Egy kapcsos tortaforma alját béleljük ki sütőpapírral, az oldalát pedig vajazzuk ki. A száraz hozzávalókat szitáljuk egy tálba. Egy nagyobb tálban, gépi habverővel keverjük ki alaposan a cukorral puha vajat/margarint, majd egyenként keverjük hozzá a tojásokat is. Még mindig a gépi habverő segítségével, adjuk hozzá a száraz hozzávalókat, majd lazítsuk a tésztát a tejföllel. A tésztát öntsük a tortaformába, és kb. 50-60 perc alatt süssük meg. Nagyon sütő függő! Figyelni kell, hogy ne süssük túl. Tűpróbával mindenképp ellenőrizzük, de nem baj, ha egy pici tészta még tapad rá, mert akkor is sül egy kicsit a torta, amikor kivesszük a sütőből. 
Ha a kihűlt, vágjuk ketté, de akár háromfelé is vághatjuk. Az alja lehet a teteje, így egyenletesebb felületet kapunk.

Krém elkészítése:
Pár kanál főzőkrémben (vagy a tejszínben) keverjük el csomómentesen a keményítőt, a többit forraljuk fel a cukorral és az őrölt mandulával együtt, majd folyamatos keverés mellett adjuk hozzá a feloldott keményítőtt és sűrítsük be. Tegyük félre és hagyjuk kihűlni. A hideg tejszínt kezdjük el habbá verni, majd adjuk hozzá a Zselatin Fixet (adhatunk ehhez is 1 evőkanálnyi porcukrot ízlés szerint), majd verjük teljesen keményre. A kihűlt mandulás krémet lazítsuk fel habverővel egy kissé, adjunk hozzá kevés mandulaaromát (vagy likőrt), majd forgassuk bele a habbá vert tejszínt. A krémből tegyünk félre egy keveset, a többit simítsuk a tortalapra és helyezzünk köré tortakarimát, hogy a dermedésig megtartsa a krémet. Ha alaposan lehűtöttük a tortát vonjuk be a külsejét is a krémmel, majd díszítsük ízlés szerint a marcipánnal/hamis marcipánnal.
Tipp:
Ha kicsi gyerekek nem esznek belőle, egy finom mandulalikőrrel is meglocsolhatjuk a tortalapokat a töltés előtt, ill. a krémbe is kerülhet belőle.



És egy másik torta, amit az egyik nővérem és a Csingiling című meséért rajongó nagylánya készítettek, szintén ezen a napon. Egy nagyon-nagyon jópofa torta volt, mindenféle apró kütyüvel a tetején.
Hiszek a tündérekben! Hiszek! Hiszek! :)



9 megjegyzés:

Padparadsa írta...

Isten éltessen Titeket! (És csatlakozom, én is hiszek a tündérekben!) ;)

Moha írta...

Boldog születésnapot Beninek! Gyönyörű tortát készítettél neki, látszik a mosolyán is! Remélem jobban vagy már.

Lekvároskukta írta...

Isten éltesse sokáig a huncut Kisfiadat :)
Nagyon, nagyon aranyos...a torta meg szuper lett, ügyes vagy :))

Lekvároskukta írta...

És remélem semmi komoly bajod, és jobban vagy már!

Ritmus írta...

Isten éltesse Benit! Gyönyörű baba! Gratulálok!

Jenis írta...

Boldog Szülinapot Beninek!
Neked Jobbulást!
Látom a nővéred sem konyhai analfabéta! :) Mindkettőtök tortája gyönyörű! (én még sosem próbálkoztam ilyesmivel)
Szuper! :)

Ildinyó írta...

Padparadsa
Nagyon szépen köszönjük! :) "Hiszek! Hiszek! Hiszek!" :D

Moha
Nagyon köszönjük! Igen, tetszett neki nagyon tényleg! :) És igen, köszönöm szépen, mostmár jól vagyok! :))

Lekvároskukta
Nagyon szépen köszönjük! :)
Igen, köszönöm, mostmár jól vagyok én is! :)

Ritmus
Nagyon szépen köszönöm! nagyon kedves vagy! :))

Jenis
Nagyon szépen köszönöm! Nagyon aranyos vagy! :))
Igen, nővérem is nagyon szeret a konyhában tevékenykedni. Mindkettő! :)) Szerintem ezt leginkább anyukánktól örököltük, mert ő a legnagyobb konyhaguru a családban! :D

mezeiorsi írta...

Isten éltesse a "kis" Benit! Nem csak mi rohanunk hanem az idő is :(
Puszi Nektek!

Ildinyó írta...

Köszönjük szépen Orsi! Átadom Neki! :))
Bizony, hogy rohan! Tényleg így látszik, mennyire ijesztően! :S

Sok puszi Nektek is!!!