2010. szeptember 16., csütörtök

Sütőtökös-csirkés rakott tészta, zsályával


Beköszöntött az ősz végérvényesen. Lassan ellepi a piaci standokat és a boltokat is a sütőtök, ezért íme rögtön egy recept azoknak, akik nem csak simán, magában, megsütve szeretnék enni. Igaz, nekem még tavaszról maradt a mélyhűtőben, ami elő volt párolva kissé, de nyugodtan készíthetjük teljesen frissből, így csak egy kicsit tovább kell párolni. Én csak a végén tettem hozzá. 
És még néhány sütőtökös recept tőlem (hát az már látszik belőle, hogy nagyon szeretem a zsálya-sütőtök párost, leginkább akkor, ha friss zsálya van hozzá):



Hozzávalók (kiadós adag, szerintem legalább 8 személyre elegendő):
  • 500 g kockatészta
  • 500 ml tejszín
  • 3 tojás
  • 1 fej hagyma, felaprítva
  • pár levél zsálya (lehet szárított is)
  • 40 dkg csirkemell, felkockázva (készülhet pulykából is)
  • 50 dkg sütőtök, megtisztítva, felkockázva
  • 1 vastagabb szelet füstölt szalonna, kicsire felkockázva
  • só, bors, olaj
Egy nagyobb méretű tűzálló tálat kivajazok, majd beszórom zsemlemorzsával. Egy lefedhető edénybe - amibe a hús is, és a tök is elfér majd -, pici olaj hozzáadásával elkezdem pirítani a szalonnát, majd rádobom a hagymát is és megdinsztelem kissé. Rádobom az összeaprított zsálya leveleket, azt is átpirítom, majd hozzáadom a csirkemellkockákat is, és ha kissé kifehéredett már, mehet bele a sütőtök is. Sózom (vigyázzunk a szalonna is sós), borsozom kissé, lefedem és majdnem puhára párolom az egészet (még sütés közben is puhul majd). Közben al dentére kifőzöm a tésztát és leszűröm. Összekeverem a tejszínt a tojással, kissé sózom, borsozom, esetleg még teszek hozzá kevés zsályát, de vigyázzunk vele, mert nagyon aromás fűszer. Összekeverem a tésztát a tökös hússal, majd ráöntöm a tojásos tejszínt, és elegyengetem a sütőformában az egészet. Megszórom a tetejét is kevés zsemlemorzsával, majd 190 fokra előmelegített sütőben kb. 25 percet sütöm (sütőfüggő; kicsit piruljon meg a teteje azért).

8 megjegyzés:

Bianka írta...

nagyon szépséges és biztos isteni lehet

Ildinyó írta...

Köszönöm Bianka! :) Próbáld ki! Tényleg nagyon finom volt!

Mézigörl írta...

Tyűű, nagyon guszta, már el is mentettem az elkészítendők közé!

m írta...

Nem jutott volna eszembe ilyen ötlet magamtól, de mindig annnnnyira éhes leszek nálad! Ez szörnyű... vagy nagyon jó??? Most vettem épp egy csodás sütőtököt, nosza... :))

tutora írta...

nagyon jól néz ki. és a képek is szépek!!

Ildinyó írta...

Mézigörl
:) Oké! Köszi!!! :)

Merci
:) Akkor nálam nem lehet fogyózni... :D Köszönöm!
Tényleg nagyon egyszerű, úgyhogy nosza... :)

Tutora
Nagyon köszönöm! :)

Névtelen írta...

Szia,
Tegnap megsütöttem, nagyon ízlett mindenkinek, köszönjük, hogy közzétetted!
Üdv,
Gábor

Ildinyó írta...

Szia Gábor!

Nagyon örülök, hogy ízlett! Én köszönöm! :)