2010. július 8., csütörtök

Kivi sorbet


Mielőtt valaki furcsállná, hogy nem idény gyümölcsöket használok mostanában, leszögezném gyorsan, ezt is kaptuk. Az idény gyümölcsöket többnyire frissen megesszük, de a kivihez ilyentájt annyira nem vagyok hozzászokva. Ezért is készült ebből ez is jó kis sorbet. Ez melegben mindig nagyon jól beválik. Kellemesen savanykás, üdítő és frissítő. Ha valaki észrevette esetleg, hogy a sorbet címkék mellett ezeket a hűsítőket előétel cimkével is felaggatom, akkor jelzem ezt jó okkal teszem. Hiszen ezeket nem csak kizárólag egy menüsor levezetésenként lehet tálalni, hanem két étkezés között "átvezetőnek", ill. szerintem akár előételként is. Egy nyári menű előételeként én pl. nagyszerűen el tudok képzelni egy bazsalikomos-paradicsomos sorbetet is. Azt hiszem ez hamarosan el is készül majd nálunk.

 
 
Hozzávalók:
  • kb. 700 g kivi
  • 150 g cukor
  • 150 ml víz
  • 1-2 evőkanál méz (a gyümölcs "édességétől" függően)
  • kb. 200 ml 100 %-os narancslé
  • löttyintésnyi Blue Curacao likőr (tudom, hogy így nem helyes, nincs speckó c betűm)
A cukorból és a vízből sűrű szirupot főzünk, majd kihűtjük. Közben a kiviket megpucoljuk, leturmixoljuk, majd szitán áttörjük a narancslé hozzáadásával (ez nem olyan egyszerű a rengeteg mag miatt, bár lehet, hogy csak én szenvedtem meg vele... öööm talán nem egy picike teaszűrön kellett volna elvégezni ezt a műveletet). Hozzákeverjük a cukorszirupot, és annyi mézet még, amennyit igényel (jó édesnek kell lennie), ill. a Blue Curacao likőrt is (persze ha gyerkőc is kap belőle ezt hagyjuk inkább ki, bármennyire is kevés mi belekerül egy adagba). Fagyasztóba tesszük, majd miután elkezd megfagyni párszor átkeverjük botmixerrel. Mint írtam már, szerintem a sorbeteknél (nekem legalábbis) nem zavaró, ha kicsit szemcsés és nem annyira sima, mint egy fagylalt.

 

1 megjegyzés:

Ildinyó írta...

Bianka
:) Igen tényleg az... :) Próbáld csak ki! :)