2010. június 23., szerda

Cseresznyés poharas desszert és Fekete-erdő fagylalt


Végre kicsit kisütött a nap. Az ember így legalább egy kicsit azt érezheti, hogy tulajdonképpen nyár van. Előveszem hát a tarsolyomból azt a két receptet, amely épp aktuális, és már jó ideje várakozik a sorára. Talán most - köszönhetően a kicsit "melegebb" időnek - nagyobb kedvvel készíti el majd mindenki. A fenti kép még tavaly készült. Leginkább akkor voltam rákattanva ezekre a kis poharas desszertekre. Egyszerűek, de valahogy - talán pont azért, mert kisebbek - elegánsabbnak hatnak, mintha csak egy tálkába belekanalaznék mindent. Még tavaly találtam meg az Ikeában régebben vásárolt, 4 db-os mécsestartó készletet, amely használaton kívül volt, ezért befogtam édesség tálalásra. Néhány hasonló recept a blogról, melyeket a kis poharak ihlettek (nyilván ezek nem a klasszikus értelemben vett pohárkrémek, én csak a tálalás miatt hívom így):

Cseresznyés poharas édesség
Hozzávalók:
1. réteg
Pár darab csokis keksz morzsa (pl. ilyen kekszből készítve)
Mondjuk egy mozsárban, vagy erősebb zacskóban összetörve, morzsásra-darabosra.

2. réteg
2 marék magozott, jó érett cseresznye (pl. Meteor)
2-3 evőkanál valódi vaníliás cukor (ízlés szerint)
½ teáskanál fahéj (ízlés szerint)

Csak összekeverjük a fentieket, pár csepp vizet öntünk rá, majd felforraljuk és pár perc alatt összefőzzük kicsit. Kissé kihűtjük, majd rákanalazzuk a csokis kekszmorzsára.

3. réteg
5 evőkanál tejföl
5 evőkanál joghurt
édesítő anyag ízlés szerint, pl. méz

Szintén alaposan összekeverjük a tejfölt, a joghurtot és az édesítő anyagot (tehetünk ebbe is egy kevés vaníliáscukrot), majd rákanalazzuk ezt is a cseresznyére, és jól behűtve tálaljuk az egészet.

A fenti fagylalt még valamikor tavasszal készült. Csak azért nem került fel eddig a blogra, mert a Másik Felem közölte, a fotó nem lett túl jó róla, mert kicsit olyan a tetején a cseresznye (mármint ezen a képen), mintha húscafatok lennének rajta. Viszont nagyon finom volt, ezért úgy gondoltam egy béna fotó miatt csak ne maradjon már ki. Pláne, hogy rém egyszerű az elkészítése is.( Igazából egy maradékfelhasználás eredményeként született meg.) Alapnak az itt megtalálható, TV-ben látott fagyireceptet használtam, csak narancshéjat nem tettem most bele. Kevertem hozzá viszont ebből a tortából kimaradt sütimorzsalékból és persze került mellé némi cseresznye is a fagyasztóból. De most már van friss, úgyhogy az is mehet bele akár. 

Fekete-erdő fagylalt 
Hozzávalók:
  • 200 ml habtejszín
  • 200 ml sűrített tej (cukrozatlan, Lidl-ben kapható dobozosat használtam)
  • cukor és vaníliáscukor (igazi) ízlés szerint
  • kakaós vagy csokis sütimorzsalék (piskóta, kevert tészta, muffin stb., nekem a Vatikáni kenyérből került bele)
  • kb. 2 marék magozott cseresznye, de lehet esetleg meggy is
A tejszínt elkezdem habbá verni, hozzáadom a cukrot majd teljesen keményre verem, végül beleforgatom a sűrített tejet is. Laposabb dobozba öntöm, majd elkezdem lefagyasztani és amikor elkezd megfagyni, kb. óránként átkeverem úgy legalább négyszer-ötször egy botmixerrel. (Ez a fagyigép nélküli készítés, ha valakinek van gépe, lényegesebben egyszerűbb dolga van :) ) Az utolsó keverés után beleforgatom a sütimorzsát is, a tetejét pedig kirakom a cseresznyével. Tálalás előtt röviddel kiveszem a fagyasztóból.


6 megjegyzés:

Ami írta...

Mindmegettem!

Ez fantasztikusan finom lehet, az egyik kedvencem a meggy, no meg a fagyi... nyami! Írtó guszta :)

Dia írta...

De guszták! És megkaptam a választ a kérdésemre, miszerint fagyigép nélkül is lehet készíteni fagyit! Köszi!

duende írta...

Jár hogy nem most készültek! Kértem volna mindkettőből kóstolót! :))

Ildinyó írta...

Ami
Köszönöm! Nagyon kedves vagy! :)))

Dia
Köszönöm! :)
Igen. Jó, nyilván nem lesz annyira krémes az eredmény, mint a fagyizóban. De ha türelmesen és sűrűn átkevergetjük jó párszor egy botmixerrel, akkor - különösen ezzel a sűrített tejes változattal - nagyon jó eredményt lehet elérni, szerintem. :)

Duende
:) Fog még készülni szerintem az idén... :))) Köszi!

Vajda János írta...

Ildinyó!
http://goldenblog.hu
Nevezd a blogodat! :)

Ildinyó írta...

János
Hűha... nagyon megtisztelő, hogy így gondolod, de éééén... hol vagyok én? Hmmm, nem is tudom... végül is veszteni valóm nincs... :))) Próba szerencse! :) Van ám fotós kategória is... :))) Én a Te blogodat is benevezném. :)
Nagyon szépen köszönöm, hogy szóltál! :D