2010. február 2., kedd

Ha még nem fáznánk eléggé... na és a konyhai bakiparádé




Az egész úgy kezdődött, hogy volt itthon egy jó érett mangóm banánom, na meg jó pár mandarinom is. És a kinti, igen csak csípős hideg ellenére, megkívántam a lakás melegében is a hideget. Nem, nem a forralt bort, hanem a fagyit. Ilyen is van! Mindezt persze még a legnagyobb hóesés közepette. Ja és persze volt itthon nem kevés kókuszreszelékem is, na meg joghurtom is. Így neki álltam és ezt hoztam ki belőlük. Úgy gondoltam, majd jól fog mutatni tálalásnál, ha egy szilikon muffin sütőformába kanalazom egymásra a kétféle fagyit, majd így fagyasztom le. Igen ám, de amikor ezt megtettem, rá kellett jöjjek nem raktam semmi "merevet" (értsd: pl. egy tálca) a összecsuklásra nagyon is hajlamos szilikonforma alá. Próbálkoztam én becsülettel, minden hogyan, kézzel-lábbal, fejen állva, hogy bevarázsoljam a konyhapultról a fagyasztóba. De nem ment! Még sütőlapáttal is alá nyúltam... hátha... De esélyem sem volt. Így megadva magamat egy tálba kanalaztam az egészet, próbálva közben némi márványos mintázatot adni az egésznek, hogy mentsem, ami menthető. Na ez azért sikerült. Csakhogy azért mégse törjek le teljesen. Ekkor még mindig maradt egy kevés kókuszos fagyi- és sorbet alapom is, amik végül külön-külön dobozkákban kerültek lefagyasztásra. De előtte a sorbetbe került még egy jó nagy löttyintésnyi Blue Curaçao likőr is, hogy ne fagyjon kőkeményre az egész. Ha már homár, legyen kövér! Ettől lett ilyen kissé bizarr, de azért szerintem szép uv zöld színe. Hát így lett végül háromféle, nagyon finom, hideg nyalánkság belőle.


Mangós-banános sorbet mandarinnal és naranccsal (kb. 600 ml):
  • 1,5 dl mandarin és narancslé (ez kb. 4 nagyobb mandarin és 1 narancs)
  • 1 narancs reszelt héja
  • 80 g barna nádcukor (helyette lehet eritrit is)
  • 1 db jó érett mangó
  • 2 db jó érett banán
  • ha zöld változatot szeretnénk ízlés szerint: pár evőkanál Blue Curacao likőr
A kétféle gyümölcsléből, a narancs héjából és a cukorból szirupot készítünk, úgy hogy kb. 8-10 percet főzzük. Ha kihűlt a szirup, összeturmixoljuk a banánnal és a mangóhússal. Ha szeretnénk, ekkor hozzáadjuk a likőrt, majd fagyasztóba téve megfagyasztjuk. Ahogy elkezd fagyni, óránként átkeverjük. 10-15 perccel a tálalás előtt vegyük ki a fagyasztóból, így könnyebb lesz adagolni.

Kókuszos joghurtfagyi 
Hozzávalók (kb. 450-500 ml) :
  • 80 g kókuszreszelék
  • kb. 1,5-2 dl kókusztej
  • kevés vaníliamag
  • kb. 3 evőkanál eritrit v. xilit
  • 4 nagy evőkanál mascarpone vagy zsírosabb tejföl esetleg
  • 4 nagy evőkanál joghurt
A kókusztejet és a kókuszreszeléket összekeverem a vaníliával és a cukorral, majd felmelegítem és pár percig forralom. Ha kihűlt, összekeverem (vagy turmixolni is lehet) a többi hozzávalóval, majd ez is mehet a fagyasztóba jó pár órára. Ezt is érdemes párszor átkeverni közben, és tálalás előtt jó 10-15 perccel előbb kivenni. Ennek meg egy kis Malibu tett volna jót!

Szóval ha valaki fázna, bújjon be egy meleg takaró alá, közben vegyen a kezébe egy tállal a fenti hideg nyalánkságokból, majd hunyja be a szemét és képzelje magát egy pálmafákkal teli, homokos tengerpartra... :) Félreértés ne essék! Én imádom a havat! Főleg, ha ilyen sok van belőle! : )





Nincsenek megjegyzések: