2009. április 20., hétfő

Meggyes-joghurtos szelet



A nővéremnek van egy nagy sütiskönyve, amiből Apukám kinézett még húsvét előtt több sütit is. Az egyik hasonló volt a fentihez, de mivel én elfelejtettem felírni a receptet egy sajátot kreáltam (ami végül, mint kiderült hasonlít is az "eredetihez"). Én egy olyan recptet alakítottam át egy kissé, amit több éve kértem el a Másik Felem Mamájától. A neve Papagáj sütemény, amibe eredetileg 30 dkg porcukor kell és 30 dkg sima liszt és kb. 2 evőkanál kakaópor is, amit az összekevert tészta egyik feléhez kell hozzátenni, majd úgy önteni a tepsibe a két tésztát, hogy márványos legyen. Na meg a 30 dkg joghurt helyett 1 kis dobozos tejföl. Na de nekem joghurtos kellett... És hogy mitől Papagáj? Hát arról fogalmam sincs. Minden esetre finom így is, úgy is. És nem utolsó sorban nagyon hamar össze lehet állítani a tésztát, aztán már csak azt kell megvárni, amíg kisül. És persze más gyümölcsöket is lehet használni. Nekem most eszembe jutott pl. a friss sárgabarack nyáron, egy kis fahéjas cukorral megszórva. Egyébként ahogy így elnézem nagyon hasonlít a bögrés és poharas sütikhez, amiknek a receptjéből kering egy jó pár már a neten, de azok nekem azért nem jók, mert szinte sosem veszek kicsi dobozos joghurtot, ezért mérőpohárnak sem tudom használni... Ez sült ki belőle Apukám kívánságára:
Hozzávalók:
  • 4 tojás
  • 150 g porcukor (vagy xilit, gyümölcscukor késes aprítóban, darálóban finomra dolgozva)
  • 50 g gyümölcscukor
  • 2 evőkanál házi vaníliáscukor (vagy kevés kikapart vaníliamag)
  • 25 dkg vaj felolvasztva
  • 1 csomag sütőpor
  • 100 g kukoricaliszt
  • 100 g rétesliszt
  • 100 g sima liszt (vagy tönkölybúzaliszt)
  • 300 g natúr joghurt
  • pár marék meggy vagy cseresznye (úgy kb. 1 kisebb uzsonnás zacskónyi), ami nekem most fagyasztott állapotban volt (persze előtte kiengedtem). Vagy így, vagy frissből (majd nyáron) jó, de szerintem ez befőttből nem az igazi, mert kell a gyümölcs savanysága és ez a befőttnél bizony nincs meg.
A tojásokat habosra keverjük a cukrokkal, hozzáadjuk a vajat és ezzel is alaposan elkeverjük. Beleszitáljuk a sütőporos liszteket, majd hozzákeverjük a joghurtot is. Sütőpapírral bélelt közepes méretű, magasabb falú tepsibe öntjük. A tetejére pakoljuk a meggyet, majd 180 fokra előmelegített sütőbe tesszük és szép aranysárgára sütjük. Kb. 35-40 perc (sütőfüggő!!!).

Nincsenek megjegyzések: