2009. április 6., hétfő

Hajdinás-diós kenyérkék


Ezt a kenyérkét (bucikat) még pénteken sütöttem, mert szombaton kirándulni mentünk és gondoltam élvezet lesz a szabadban elfogyasztani az ebből készült szendvicseket. A végeredmény egy kissé tömör szerkezetű kenyérke lett, melyben a hajdina kissé "földes" íze és a dió aromája remekül harmonizáltak egymással. Legközelebb szerintem a diót kicsit meg is pirítom majd, mielőtt a tésztához gyúrom, de most elfelejtettem. Szerintünk nagyon finom lett, úgyhogy visszatér még hozzánk!

Hozzávalók (kb. 4 duci zsömlécske lett belőle):
  • 200 g sima liszt (1 evőkanál sikérrel keverve) vagy kenyérliszt (BL 80)
  • 120 g rétesliszt
  • 50 g hajdinaliszt
  • 1 teáskanál só
  • 1 teáskanál méz
  • 1 teáskanál szárított élesztő
  • kb. 210 ml langyos víz
  • 1 evőkanál joghurt
  • 1-1,5 evőkanál dió-, vagy olívaolaj
  • 40-50 g darabokra vágott dió
Ez a kenyérke is a szokásos módon készült, csak ezt egy kicsit tovább kelesztettem (úgy éreztem szüksége van rá), mint a többit szoktam. A liszteket egy tálban összekevertem, hozzáadtam a sót, az élesztőt. A vízbe belekevertem az olajat, a joghurtot és a mézet, majd egy villa segítségével hozzákevertem a liszthez. Amikor jól összeállt kézzel még dagasztottam pár percig, cipót formáztam belőle, beolajoztam kissé a tetejét, majd meleg helyre tettem kb. 1,5 órára (én szokásosan a 40 fokra melegített sütőbe). Amikor megkelt, átgyúrtam, hozzáadtam a diót, bucikat formáztam belőle, letakartam és kb. 30 percre visszatettem a langyos sütőbe (vagy meleg helyre). Ezután kivettem onnan, a sütőt felmelegítettem 200 fokra, majd mindegyik buci tetejét keresztben bevagdostam 2 helyen. Visszatettem a felmelegedett sütőbe és szép barnára sütöttem. De vigyázzunk, ne szárítsuk ki! A kopogtatós módszer természetesen itt is beválik.

Mi az egyik felét sajttal és jégsalátával megpakolva ettük, a másik felére pedig medvehagymás joghurtsajtot kentem (a joghurtot 1-2 nap alat pelenkával bélelt szűrőben lecsepegtetem, sóval, borssal, apróra vágott medvehagymával összekeverem) és jégsalátát tettem hozzá szintén.


Nincsenek megjegyzések: