2009. február 27., péntek

Sajtos-paradicsomos sült hal

Gyors recept már megint. Minek ide gyárilag kotyvasztott por? Amikor pillanatok alatt magunk is tudunk csinálni egy rém egyszerű, de nagyszerű "mártást" a halacskához, amiben finom ízesre sül az egész.

Hozzávalók (étvágytól függően kb. 2-4 személyre):
  • 2 nagy, vagy 3 kisebb szelet tőkehal filé
  • 6 nagy evőkanál tejföl
  • 4 teáskanál magos mustár
  • olívaolaj
  • só, frissen őrölt fekete bors
  • 1 kávéskanál szárított bazsalikom
  • 2 szem paradicsom
  • 3 marék reszelt sajt
  • 4 evőkanál zsemlemorzsa
  • kb. fél citrom leve
A halat, ha fagyasztott volt, kiolvasztom. Meglocsolom a citrom levével, majd kb. 10 percre félreteszem (nekem egy egész éjszakát a hűtőben csücsült így). Összekeverem a tejfölt a mustárral és egy nagyon picit utánaízesítem sóval, borssal ha kell. A paradicsomok zöld részét kivágom felszeletelem. A sütőt felmelegítem 200 fokra. A halakról lecsöpögtetem a ciromlevet, kissé sózom, borsozom, majd egy olajjal kikent tűzálló tálra fektetem. Egyenletesen elosztom rajta a mustáros tejfölt, ráfektetem a paradicsomszeleteket, megszórom a zsemlemorzsával elvegyített sajttal, és a bazsalikommal, majd a sütő felső részén kb. 25-30 perc alatt megsütöm.

Nincsenek megjegyzések: