2009. február 12., csütörtök

Gyümölcsfagyi gyorsan

(Új fotó és recept kiegészítés: 2012. március)

Egyik nap nagyon vágytam egy kis hideg édességre, hát elkészítettem pár perc alatt ezt a finomságot. Régebben sokszor csináltam ilyet, de az időjárásra való tekintettel valahogy elfelejtődött. De kisütött a nap, és én egyből azt hittem már itt a nyár... Az a szerencsém, hogy nálunk szinte mindig van a mélyhűtőben valamilyen gyümölcs. Leginkább cseresznye és meggy, meg némi málna is. Szerintem meggyből és cseresznyéből a legfinomabb. Ha valaki emlékszik még a Yogen Früz gyümölcsfagyijára, akkor ahhoz hasonlíthatom leginkább. Sajnos én úgy vettem észre, hogy ők már kivonultak hazánkból. Kár! Pedig finom volt nagyon. Az ötlet viszont tőlük jött. Mármint, hogy fagyottan turmixoljam le a gyümölcsöt és akkor az olyan lesz egy kicsit, mint a gyümölcsfagyi. Nyilván nekik speckóbb gépük van erre, de azért így is nagyon finom lesz. Higgyetek nekem! :)

Hozzávalók 1 személyre:
  • 2 nagy marék fagyasztott, magozott meggy
  • 3-4 evőkanál joghurt (vagy tejföl és legjobb ha ez is kissé fagyott)
  • kevés méz vagy porrá őrölt xilit, eritrit, vagy egyéb édesítőszer
  • kevés házi vaníliáscukor (vagy kevés vaníliamag, vaníliakivonat)
Mindent összeturmixolunk egy botmixerrel, vagy egy kisebb késes aprítóval, de csak szép lassan, nehogy tönkrevágjuk szegényt (mármint a mixert), és már készen is vagyunk. Esetleg egy pár percre betehetjük a mélyhűtőbe, hogy még hidegebb legyen. Keverhetünk hozzá egy kevés csokiforgácsot is a végén, vagy 1 evőkanál joghurt helyett tehetünk bele egy kevés rumot is, vagy akár mindkettőt.

Tipp:
Sokféle gyümölccsel elkészíthető, pl. szederrel, málnával, áfonyával, cseresznyével, őszibarackkal, vegyes erdei bogyós gyümölccsel, sárgabarackkal stb. stb. Ízlés szerint kombinálhatjuk is a gyümölcsöket. Sőt, készíthetjük csokis alappal is, bár ez némi előkészületet igényel. Ekkor készítsünk egy édes olvasztott csokoládés (esetleg kakaóporos) tejfölös-joghurtos alapot, fagyasszuk le kissé, majd így turmixoljuk el a gyümölcsökkel. Nagyon jól passzol pl. málnához és a cseresznyéhez. De az alap lehet kávés is akár, amolyan frappés ízvilágú (meleg vízben feloldva az instant kávét és hasonlóan készítve, mint a csokis alapot), ehhez pedig az őszi- vagy a sárgabarackot tudom elképzelni.



Nincsenek megjegyzések: