2009. január 15., csütörtök

Gyömbéres-zabpelyhes tallérok

Kissé lemaradtam... Leginkább a blogomról, de magamról is, meg minden másról... Ennek az az oka, hogy beteg voltam. Nagyon beteg! Fránya nátha... De ez nem azt jelenti, hogy időnként nem tevékenykedtem a konyhában. Sok-sok finomságot gyártottam az elmúlt napokban. Többek közt török pizzát, kenyereket, rém egyszerű hagymalevest, nagyon csokis muffint stb. De mindent csak szép sorjában. Először is ezzel a nagyon finom sütivel kezdem. Mostanában rákattantam a friss gyömbérre. Lassan már mindenbe azt teszek. Csokiba, frissen facsart narancslébe, sütibe...

Hozzávalók (kb. 25-30 db-hoz):
  • 20 dkg nagyon puha vaj
  • 15 dkg barna cukor + egy kevés a szóráshoz
  • 1 evőkanál vaníliáscukor
  • 1 tojás
  • kb. 5-6 teáskanálnyi frissen reszelt gyömbér (igazából nem mértem, csak reszeltem és reszeltem)
  • 20 dkg sima liszt
  • 5 dkg teljes kiőrlésű liszt
  • kb. 10 dkg zabpehely (igazából az első 5 dekát mértem és utána került még bele 2 nagy marék)
  • 1/2 teáskanál sütőpor
  • 1/2 teáskanál szódabikarbóna
  • csipet só
A sütőt előmelegítem légkeverésen 160 fokra (vagy hagyományosan 180 fok). A vajat habosra keverem a cukrokkal, hozzákeverem a tojást is, majd belereszelem a gyömbért. Egy másik tálban elkeverem a száraz hozzávalókat, majd hozzáadom a vajas-tojásos masszához az egészet. Túl sokáig nem szabad keverni, mert nem tesz jót neki, csak éppen addig, amíg minden elvegyül. Sütőpapírral bélelt tepsire egy kanál segítségével, egymástól jó pár centire halmokat teszek, megszóróm a tetejét kevés barna cukorral és 15 percig sütöm. Rácsra téve hűlni hagyom.


Nincsenek megjegyzések: