2008. december 11., csütörtök

Mézeskalács pacasüti


Mézeskalácsra vágytam, még mindig. És ma készítettem egy sajátos, nagyon gyors verziót, ami a legpuhább, amit valaha ettem. :) És olyan gyorsan készen volt, hogy csak na... Az ötletet a tegnap sütött Pacasüti tésztája adta, ezt variálgattam én át, hogy mézeskalács jellegű legyen.


Mézeskalács paca (kb. 35 darabhoz)
  • 20 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt
  • 5 dkg sima liszt
  • 1/2 teáskanál szódabikarbóna
  • csipet só (meg szeretet)
  • 2 tojás kicsit felverve
  • 20 dkg nagyon puha vaj
  • 1 zacskó Bourbon vaníliáscukor
  • 2-3 teáskanál mézessütemény fűszerkeverék (vagy saját keverék: őrölt fahéj és szegfűszeg, gyömbér, szegfűbors, ánizs, kardamom szerecsendió) 
  • 5 dkg gyümölcscukor
  • 6,5 dkg barnacukor vagy nádcukor
  • 3 evőkanál intenzívebb ízű méz (pl. napraforgó, vegyes erdei)
  • 5 dkg darált dió
  • 2 teáskanálnyi reszelt citrom és narancshéj (nekem ez most házi gyártású, de ez el is hagyható)
A sütőt 180 fokra melegítem (légkeverésen 160 fok, gáznál 4-es fokozat). A vajat habosra keverem a cukrokkal, vaníliáscukorral, hozzákeverem a mézet, a tojásokat, és ezekkel is alaposan összekeverem. Hozzáadom a citrusok héját, majd a szódabikarbónával, sóval és a fűszerrel elvegyített liszteket, és a diót is, de ezzel már nem kavargatom túl sokáig, csak annyira hogy minden összevegyüljön. Itt egy kicsit pihentetem a tésztát, de csak addig, amíg kibélelek két tepsit sütőpapírral, és megnyugtatom a hisztiző Csemetémet. Ezek után egy kanál segítségével kerek kis kupacokat rakok a tepsire, jó távol egymástól, majd kb. 12 percig sütöm őket. Nem kell megijedni, kicsit lágynak tűnnek amikor kivesszük őket, de ez rendeződik ahogy hűlnek. DE, nem válik kekszessé, hanem finom, puha, piskótás jellegű marad. Ha kihűltek, vagy azon nyomban elkezdjük falni őket a délutáni teához. Vagy ha van egy kis türelmünk, egy részét ki is díszíthetjük olvasztott csokival, ill. díszítőcukorkát is szórhatunk rá. Vagy ami még nagyon finom, 1-1 nagyjából hasonló méretű korongocska közé narancslekvárt kenünk, majd összerakjuk, mint egy szendvicset. Tiszta karácsony! 

Nincsenek megjegyzések: